Ford Escape Automobiles Forum banner

Pozdrowienia! Potrzebuję pomocy w sprawie problemu z utratą mocy.. (2008 3.0 XLT)

733 views 19 replies 5 participants last post by  danimerciss  
#1 ·
Mam 08' 3.0 XLT. Podwozie ma ok. 215 000 mil. Nowszy silnik ma 65 000 mil.

Niedawno wymieniłem kolektory wydechowe, ponieważ zatykały katalizator w środkowej rurze.

Kolektory wydechowe pochodziły z części o przebiegu 81 000 mil i znowu mam moc!..... Tylko że za mało.

Jedyne, co przychodzi mi do głowy, to to, że tylny tłumik jest prawdopodobnie zatkany z powodu poprzedniego problemu?

Niedawno wymieniłem filtr paliwa i był dość brudny. Czytałem na Google, że słabe świece zapłonowe mogą powodować utratę mocy? POMOCY!
 
#2 ·
Mam 08' 3.0 XLT. Podwozie ma ok. 215 000 mil. Nowszy silnik ma 65 000 mil.

Niedawno wymieniłem kolektory wydechowe, ponieważ zatykały katalizator w środkowej rurze.

Kolektory wydechowe pochodziły z części o przebiegu 81 000 mil i znowu mam moc!..... Tylko że za mało.

Jedyne, co przychodzi mi do głowy, to to, że tylny tłumik jest prawdopodobnie zatkany z powodu poprzedniego problemu?

Niedawno wymieniłem filtr paliwa i był dość brudny. Czytałem w Google, że słabe świece zapłonowe mogą powodować utratę mocy? POMOCY!
Jeśli przednie katalizatory były zatkane, to mówię tak dla tylnego
Robię przeglądy co sto tysięcy, nie zauważam dużej różnicy, ale tak mi się podoba. Przestrzegam fabrycznych interwałów konserwacyjnych dla prawie wszystkiego.
Jeśli silnik dawcy ma tylko 81000, to przynajmniej wyciągnąłbym świece, wyczyścił je i zobaczył, jak wyglądają.
 
  • Like
Reactions: Escape30
#4 ·
Jeśli przednie katalizatory były zatkane, powiem tak na tylne.
Robię przeglądy co sto tysięcy, nie zauważam dużej różnicy, ale tak mi się podoba. Przestrzegam interwałów konserwacyjnych fabryki w prawie wszystkim.
Jeśli silnik dawcy ma tylko 81000, to przynajmniej wyciągnąłbym świece, wyczyścił je i zobaczył, jak wyglądają.
Spróbuję usunąć tłumik i zobaczyć, czy dostanę zastrzyk mocy.
 
#3 ·
Kolektory wydechowe pochodziły z części o przebiegu 81 000 mil i znowu mam moc!..... Tylko że za mało.

Jedyne, co przychodzi mi do głowy, to to, że tylny tłumik jest prawdopodobnie zatkany z powodu poprzedniego problemu?
Prawdopodobnie tak było w '05 mojej córki.
Odłącz rurę przed tylnym katalizatorem, przejedź się.
To powinno opowiedzieć historię.
 
#7 ·
Mam 08' 3.0 XLT. Podwozie ma ok. 215 000 mil. Nowszy silnik ma 65 000 mil.

Niedawno wymieniłem kolektory wydechowe, ponieważ zatykały katalizator w środkowej rurze.

Kolektory wydechowe pochodziły z części z przebiegiem 81 000 mil i znowu mam moc!..... Tylko że za mało.

Jedyne, co przychodzi mi do głowy, to to, że tylny tłumik jest prawdopodobnie zatkany z powodu poprzedniego problemu?

Niedawno wymieniłem filtr paliwa i był dość brudny. Czytałem w Google, że słabe świece zapłonowe mogą powodować utratę mocy? POMOCY!
Ok! Więc usunąłem tylny tłumik i nie było żadnej zmiany w mocy. Więc złożyłem wszystko z powrotem.

Kiedy naciskam pedał przyspieszenia, po prostu nie reaguje tak natychmiast, jak uważam, że powinien.

Wyjąłem kilka świec zapłonowych. Oto kilka zdjęć, abyście mogli je sprawdzić. Dajcie znać, czy są dobre?

Sprawdziłem również filtr powietrza. Jest czysty.

Jeszcze nie ma kontrolki silnika, ale jeśli będzie, zaktualizuję.

Image

Image

Image
 
#11 · (Edited)
Sprawdź zaktualizowany post ze zdjęciami.
Mój przyjacielu,
Czy wiesz, że możesz wygooglować, jak wygląda zdrowa świeca zapłonowa, a otrzymasz zdjęcia

Pokazują wszystko, od normalnej świecy po taką, która pracuje na bogato, taką z problemami z olejem/głowicą cylindrów…
Uwielbiam to miasto, ale musisz odrobić pracę domową escape 30
Te zdjęcia identyfikujące świece zapłonowe znajdują się również z tyłu każdego wyprodukowanego podręcznika Chiltons

Powiem ci, że twoje świece są normalne, pod warunkiem, że wszystkie wyglądają tak samo. Będziesz musiał postawić więcej diagnoz

Nawiasem mówiąc, tylny tłumik nie jest tylnym katalizatorem. Tłumiki znajdują się zwykle blisko końcówki wydechu, zobaczysz mniejszy pojemnik w górę… Zwykle w środkowej części nadwozia
będzie miał czujnik w niego wpięty i wychodzący z niego przewód
tłumiki nie mają przewodów

www.Charm.li