Ford Escape Automobiles Forum banner

Uszkodzony kawałek dachu księżycowego

6.4K views 12 replies 8 participants last post by  cory.g  
#1 ·
Cześć wszystkim,

Mam Escape'a Limited z 2008 roku i kilka lat temu szyberdach przestał się prawidłowo otwierać.

Na poziomie powierzchniowym, kiedy naciskam przycisk, wentylacja działa dobrze, ale kiedy szkło zaczyna się cofać w celu pełnego schowania, zatrzymuje się i słychać powtarzający się szybki dźwięk klikania. Wydaje się, że jest zablokowany.

Usunąłem szybę, żeby zajrzeć do środka. Silnik działa dobrze, a elementy, które mają przesuwać szybę do przodu i do tyłu, poruszają się prawidłowo po prowadnicach. Prawdziwy problem jest oczywiście do zidentyfikowania. Jest kawałek plastiku, który pękł i łączy szklany szyberdach z prowadnicami. Oznacza to, że po zamocowaniu szyby tylko jedna strona szyby jest cofana, a druga strona staje się martwym ciężarem - stąd efekt blokowania i klikanie silnika. Chcę podkreślić, że silnik nie klika i nie ma żadnych problemów, dopóki nie spróbuję ponownie zamocować szyby, gdzie nieruchomy, pęknięty plastik powoduje zacięcie.

Zabrałem go do mojego zaufanego warsztatu mechanicznego i powiedziano mi, że szyberdachy to naprawdę zadanie dla dealera i że Ford byłby prawdopodobnie lepszą opcją, aby mi pomóc. Więc zabrałem go do lokalnego dealera Forda i to było zoo. Miałem bardzo mało czasu na komunikację z nimi i tak naprawdę nie słuchali, kiedy powiedziałem im, co znalazłem. Po dniu spędzonym z moim samochodem powiedzieli, że silnik się spalił i wymaga pełnej wymiany z rachunkiem w wysokości około 4 tys. dolarów. Oczywiście nie zamierzałem tego płacić, ponieważ samochód jest wart co najwyżej 5 tys. dolarów i w ogóle nie wspomnieli o uszkodzonej części, którą sam znalazłem.

W każdym razie, kontynuowałem próby samodzielnej diagnozy problemu i zamówienia części, ale po zamówieniu niewłaściwej części i przyznaniu, że nie miałbym pojęcia, co zrobiłbym z właściwą częścią, gdybym ją dostał... po prostu zdecydowałem się żyć z niedziałającym szyberdachem. Cóż, nadszedł czas, aby sprzedać tego Escape'a i martwię się, że wartość odsprzedaży ucierpi przez niedziałający szyberdach. Jestem przekonany, że to prosta naprawa. Muszę tylko znaleźć część i mieć nadzieję, że mój mechanik będzie mógł ją zainstalować, kiedy ją dostanę.

Po prostu kontaktuję się z tą społecznością, aby sprawdzić, czy brzmi to komuś znajomo. Czy ktoś miał ten problem, słyszał o nim lub ma jakiś pomysł, czego szukam? Wszelka pomoc byłaby bardzo mile widziana! W razie potrzeby mogę łatwo ponownie wyjąć szybę i nagrać film. Z góry dziękuję!
 
#5 ·
Ford nie do końca się myli co do wysokiego rachunku (choć 4 tys. dolarów to dużo, myślę, że nasza wycena wynosiła 2600 dolarów). Problem polega na tym, że te szyberdachy tak naprawdę nie nadają się do serwisowania, a aby wykonać przy nich jakąkolwiek pracę, wymagany jest dostęp do całej ramy, co oznacza usunięcie podsufitki. W tym momencie zazwyczaj lepiej jest po prostu wymienić całe urządzenie. Nie można po prostu wymienić zespołu prowadnic ani kół zębatych. Silnik tak, ale znowu, biorąc pod uwagę ilość pracy potrzebnej do dotarcia do niego, można równie dobrze wymienić całe urządzenie.

Złomowisko, jak wspomniano, jest prawdopodobnie najlepsze. Jeśli masz szczęście, ta jedna część, która została wskazana w powyższym linku, może zadziałać dla Ciebie. Zazwyczaj jednak, jeśli Twój szyberdach jest już uszkodzony, nie da się go naprawić tylko za pomocą tych prostych elementów. Uważałbym je raczej za środek zapobiegawczy.

Dla odniesienia, kiedy posiadaliśmy naszego Escape z 2006 roku od nowości, tutaj w Arizonie, miał on dwa szyberdachy wymienione w ramach gwarancji i jeden, który wymieniłem poza gwarancją. Kiedy zepsuł się po raz czwarty, powiedzieliśmy, zapomnijmy o tym. Zamknęliśmy go i wyjęliśmy bezpiecznik. Sprzedaliśmy go w takim stanie na początku 2019 roku drugiemu właścicielowi (przyjaciółce córki), która nadal jeździła nim bez działającego szyberdachu, aż do jego całkowitego zniszczenia pod koniec 2020 roku.
 
#6 ·
Jeśli to uszkodzony uchwyt, uchwyty wymienione przez projekt SHO mogą być rozwiązaniem. Wygląda na to, że szyberdach jest serwisowany jako zespół. Rzeczywiste nośniki są zamontowane na linkach i są trudne do ustawienia, jeśli w ogóle. Dlatego ich nie rozbijają. Jaguar serwisował kiedyś komponenty niższego poziomu i ciężko było je kiedykolwiek naprawić.
 
#7 ·
Kiedy moja siostra kupiła nowego Probe'a, nie miał on szyberdachu, a ona chciała go mieć. Oszacowali cenę i sprzedali samochód tak, jakby był w niego wyposażony, i zlecili lokalnej firmie montaż szyberdachu. Wydawał się być taki sam, jak ten montowany fabrycznie.
Być może uda Ci się znaleźć lokalny warsztat, który montuje szyberdachy i ma doświadczenie w pracy z nimi, i który mógłby mieć jakiś pomysłowy sposób naprawy.
Nie wiem i naprawdę nie chcę uczyć się o szyberdachach w nowszych modelach (???). Miałem jeden w Cougarze z 1969 roku, który został wyprodukowany w Niemczech, zamontowany fabrycznie i był PITA, z wyjątkiem sytuacji, gdy działał. Znalazłem części na złomowisku i udało mi się wymienić kable napędowe i łączniki, wszystko wyregulować i złożyć z powrotem bez zdejmowania podsufitki. Nie bawiłem się dobrze.
tom
 
#8 ·
ProjectSHO89 said:
To nic niezwykłego. Mój stary Mariner z 07 roku robił to samo.

W końcu naprawiłem to, kupując zestaw zamiennych aluminiowych części i instalując je zamiast plastikowych. Zestaw nie był tani (135 dolarów), ale był o wiele tańszy niż wymiana całego cholernego zespołu szyberdachu, jedyny sposób, w jaki można go naprawić od Forda.

W przeciwnym razie części z demontażu.

Kupiłem zestaw od http://www.tgautomotive.com/Ford_Escape ... p/ilas.htm
Wielkie dzięki dla was wszystkich za sugestie i przepraszam, że minęło tak dużo czasu, odkąd ponownie opublikowałem.

Ta część to dokładnie to, co widziałem zepsute w moim szyberdachu. Zamierzam ponownie wyjąć szybę, zrobić zdjęcia i je przesłać oraz przekazać wam wszystkim aktualizację.

Myślę, że zamówienie tej części będzie prawdopodobnie moim sposobem działania. Pamiętasz, jak trudna była instalacja tej części?

Jeszcze raz dziękuję za wspaniałe odpowiedzi!
 
#9 ·
Pamiętasz, jak trudna była instalacja tej części?
Ponieważ wymagało to najpierw opuszczenia podsufitki (trzeba było usunąć wiele wykończeń), a następnie opuszczenia całego modułu szyberdachu, zajęło to większą część soboty.

Nie było trudno, po prostu w większości żmudne. Pomocnik uprościłby niektóre z bardziej kłopotliwych części, takie jak obsługa podsufitki i modułu. Dostosowanie i ponowna synchronizacja wszystkiego zajęło kilka prób, ale w końcu mi się udało.
 
#10 ·
Czy możesz opublikować procedurę inicjalizacji, której użyłeś do zresetowania operacji po ponownej instalacji wszystkiego? Użyłem tego samego zestawu do naprawy naszego modelu Mariner z 2008 roku i demontaż, czyszczenie i ponowna instalacja, choć żmudne, przebiegły dobrze... Udało mi się zsynchronizować obie strony bez większych problemów, ale przeprogramowanie modułu czasowego okazuje się być trudne.... Udało mi się go zainicjalizować, ale logika lokalizacji jest przesunięta o kilka cali (myśli, że jest w zaparkowanej pozycji zamkniętej, podczas gdy szyba jest faktycznie otwarta o około 3 cale).
 
#12 ·
Czy możesz opublikować procedurę inicjalizacji, której użyłeś do zresetowania operacji po ponownej instalacji wszystkiego? Użyłem tego samego zestawu do naprawy naszego Marinery z 2008 roku, a demontaż, czyszczenie i ponowna instalacja, choć żmudne, przebiegły dobrze... Udało mi się zsynchronizować obie strony bez większego zamieszania, ale przeprogramowanie modułu czasowego okazuje się być trudne.... Udało mi się go zainicjalizować, ale logika lokalizacji jest przesunięta o kilka cali (myśli, że jest w zaparkowanej pozycji zamkniętej, gdy szkło jest faktycznie otwarte o około 3 cale).
Witamy w mieście, Cory
 
#11 ·
SEKCJA 501-17: Panel otwierania dachu
2007 Escape/Mariner/Escape Hybrid/Mariner Hybrid Instrukcja warsztatowa​
[/TD>
OGÓLNE PROCEDURY[/TD>

[TD]
Data rewizji procedury: 23.08.2007​
[/TD>
[TD]
[TD]

Synchronizacja silnika Widok do wydruku (79 KB)

UWAGA:
Nowy silnik panelu otwierania dachu jest już zsynchronizowany z POZYCJĄ ZAMKNIĘTĄ szklanego panelu otwierania dachu. Jeśli silnik panelu otwierania dachu był eksploatowany po wyjęciu z zespołu panelu otwierania dachu, konieczne będzie przeprowadzenie następującej procedury w celu zsynchronizowania silnika panelu otwierania dachu z POZYCJĄ ZAMKNIĘTĄ szkła.


  1. Ustaw szklany panel otwierania dachu w pozycji ZAMKNIĘTEJ.

  1. Po wyjęciu silnika z zespołu panelu otwierania dachu podłącz złącza elektryczne silnika panelu otwierania dachu i przełącznika sterowania.

  1. Przekręć kluczyk w pozycję ON.

  1. Naciśnij i przytrzymaj przełącznik sterowania w kierunku zamykania, aż silnik całkowicie się zatrzyma, a następnie zwolnij przełącznik sterowania.

  1. Naciśnij i przytrzymaj przełącznik sterowania w kierunku otwierania, aż silnik całkowicie się zatrzyma, a następnie zwolnij przełącznik sterowania. Podczas tego kroku koło zębate powinno wykonać od 8 do 12 obrotów przed zatrzymaniem.

  1. Naciśnij i przytrzymaj przełącznik sterowania w kierunku zamykania, aż silnik całkowicie się zatrzyma, a następnie zwolnij przełącznik sterowania.

  1. Zainstaluj silnik panelu otwierania dachu. Dodatkowe informacje można znaleźć w sekcji Silnik panelu otwierania dachu w tej sekcji.
 
#13 ·
SEKCJA 501-17: Panel otwierania dachu
2007 Escape/Mariner/Escape Hybrid/Mariner Hybrid Instrukcja warsztatowa​
OGÓLNE PROCEDURY
Data rewizji procedury: 23.08.2007​

Synchronizacja silnika Widok do wydruku (79 KB)

UWAGA:
Nowy silnik panelu otwierania dachu jest już zsynchronizowany z POZYCJĄ ZAMKNIĘTĄ szyby panelu otwierania dachu. Jeśli silnik panelu otwierania dachu był eksploatowany po wyjęciu z zespołu panelu otwierania dachu, konieczne będzie przeprowadzenie następującej procedury w celu zsynchronizowania silnika panelu otwierania dachu z POZYCJĄ ZAMKNIĘTĄ szyby.
  1. Ustaw szybę panelu otwierania dachu w pozycji ZAMKNIĘTEJ.
  2. Po wyjęciu silnika z zespołu panelu otwierania dachu podłącz złącza elektryczne silnika panelu otwierania dachu i przełącznika sterowania.
  3. Przekręć kluczyk w pozycję ON.
  4. Naciśnij i przytrzymaj przełącznik sterowania w kierunku zamykania, aż silnik całkowicie się zatrzyma, a następnie zwolnij przełącznik sterowania.
  5. Naciśnij i przytrzymaj przełącznik sterowania w kierunku otwierania, aż silnik całkowicie się zatrzyma, a następnie zwolnij przełącznik sterowania. Podczas tego kroku koło zębate powinno wykonać od 8 do 12 obrotów przed zatrzymaniem.
  6. Naciśnij i przytrzymaj przełącznik sterowania w kierunku zamykania, aż silnik całkowicie się zatrzyma, a następnie zwolnij przełącznik sterowania.
  7. Zainstaluj silnik panelu otwierania dachu. Dodatkowe informacje można znaleźć w sekcji Silnik panelu otwierania dachu w tej sekcji.
Dzięki. Wiedziałem, że to dość stary wątek i miałem nadzieję, że i tak zostaniesz powiadomiony o mojej odpowiedzi.